Posty

Wyświetlanie postów z kwietnia 12, 2020

KL. VI - Ulepszenie prezentacji multimedialnej.

Dzień dobry! Na początku lekcji chciałam szczególnie podziękować Kubie za wykonaną prezentację. Bardzo dobrze ją wykonałeś! Oczywiście otrzymasz za nią ocenę. Mam nadzieję, że potraficie już robić proste prezentacje. Poniżej przypominam etapy tworzenia prezentacji: 1. Planowanie prezentacji: • określenie tematu prezentacji, • wybór tekstów; • wybór ilustracji 2. Ustalenie tytułu prezentacji. 3. Ustalenie kolory styki. 4. Przygotowanie slajdu tytułowego. 5. Przygotowanie pozostałych slajdów: • wpisanie lub wstawienie tekstów, • umieszczenie obrazów. 6. Dodanie animacji. 7. Ustalenie sposobu wyświetlania slajdów. 8. Próba pokazu slajdów i dokonanie ewentualnych poprawek. NAJWAŻNIEJSZE ZASADY PRZYGOTOWANIA PREZENTACJI: Na slajdach nie należy umieszczać zbyt dużej ilości tekstu. Rozmiar i krój czcionki powinny być dobrane tak, aby tekst byt czytelny. Kolory tła i czcionki powinny być dobrane tak, aby tekst nie zlewał się z tłem. Dobrze jest

KLASA VII - Edytor tekstu NOTATNIK - znaki, znaki specjalne, funkcje klawiszy na klawiaturze.

Obraz
Dzień dobry! Dzisiaj na lekcji przypomnisz sobie podstawowe pojęcia: znaki, znaki specjalne, wiersz,  kursor. W tym celu zapoznaj się z filmem. Kolejnym etapem będzie omówienie poszczególnych edytorów tekstu. Najprostszym z nich jest NOTATNIK. Wprowadzeniem do tego edytora będzie film poniżej.  Zadanie do wykonania.  Odszukaj EDYTOR NOTATNIK  na swoim komputerze. Otwórz edytor. Napisz w nim 5 zdań opisując do czego służy edytor tekstu. Zapisz dokument na komputerze pod nazwą: Edytor tekstu - notatnik.  Wyślij dokument do mnie na adres: mariola.naw@sosw.swinoujscie.pl Powodzenia!

KL.VIII - Scratch - programowanie gry.

Obraz
DZIEŃ DOBRY!  Witam na kolejnej lekcji. Nadal będziemy uczyć się programowania przy użyciu SCRATCH'A. Przypominam, że można to robić on-line na stronie:  https://scratch.mit.edu/   Zadanie dla Kuby i Macieja: Gra z dwoma duszkami. Utwórz grę, w której udział wezmą dwa duszki. Jeden z duszków ma poruszać się losowo po całej scenie. Drugim duszkiem będziemy sterować, naciskając klawisze strzałek. Jeśli duszki dotkną się otrzymujemy 1 punkt. Gra ma kończyć się, gdy otrzymamy 5 punktów. Na koniec powinien wyświetlić się komunikat „Wygrałeś!”. Uwaga: Dla każdego duszka układamy oddzielny skrypt. Zadanie dla Wiktora i Mateusza: Obejrzyjcie film i zaprogramujcie duszka tak, aby po kliknięciu myszką zmieniał kolor.  POWODZENIA!  Możecie pochwalić się w komentarzach lub robiąc zdjęcia, kręcąc film z Waszej pracy, pozdrawiam Mariola Nawrocka