Posty

Wyświetlanie postów z maja 31, 2020

KL. VII - PROGRAMOWANIE W ŚRODOWISKU SCRATCH.

Obraz
Dzień dobry Julko, dzisiaj poznasz inny program, który umożliwia programowanie. Jest nim W środowisku Scratch możesz pracować bezpośrednio w przeglądarce internetowej lub zainstalować je na swoim komputerze. Niezależnie od tego, czy korzystasz ze środowiska zainstalowanego lokalnie, czy przez stronę www, wygląd ekranu praktycznie nie będzie się różnił. Pracując bezpośrednio w przeglądarce, po uruchomieniu strony Scratcha (https://scratch.mit.edu), wystarczy kliknąć w kotka, aby rozpocząć pracę. Tu znajdziesz podstawowy słowniczek podstawowych bloczków instrukcji. SŁOWNICZEK PODSTAWOWYCH BLOCZKÓW INSTRUKCJI Tu znajduje się link do strony www z programem.  https://scratch.mit.edu/

KL. VIII - HISTORIA I ROZWÓJ INFORMATYKI

Obraz
Przykłady dawnych przyrządów i maszyn do wykonywania obliczeń Zanim powstało pierwsze urządzenie, które można nazwać komputerem, konstru­owano różne urządzenia do wykonywania obliczeń, m.in. liczydła i kalkulatory. Potrzeba i umiejętność liczenia pojawiły się, kiedy nasi przodkowie żyli w grupach plemiennych, a rozwinęły wraz z powstaniem pierwszych państw - zorganizowanych form społecznych. Wtedy też powstały pierwsze urządzenia ułatwiające wykonywa­nie obliczeń. Już od X wieku przed naszą erą znano przy­rządy do liczenia – abakusy, zbliżone wy­glądem do liczydeł. Abakusy to gliniane tabliczki z wyżłobionymi rowkami, w których umieszczano przesuwane kamyki. Są one maszynami liczącymi używanymi najdłużej w historii. Odmianą abakusa jest soroban, któ­ry stosowano od XV wieku w Japonii. Liczymy na nim, przesuwając koraliki w określony sposób - do lub od belki poprzecznej. Mimo powszechnego za­stosowania komputerów, w Japonii nadal korzysta się z sorobanów do wykonywania oblicze

KL. VI - Zmiana postaci duszka i wyglądu sceny.

Obraz
Zmieniamy postać duszka i wygląd sceny. W programie Scratch duszek może przyjmować inne postacie. Można wybrać nową postać z przygotowanych w programie, zmodyfikować istniejącą postać lub naryso­wać nową, korzystając z edytora grafiki dostępnego na karcie Kostiumy. Można również wprowadzić na scenę więcej niż jednego duszka i dla każdego zapisać oddzielne polecenia. Istnieje też możliwość zmiany tła sceny Przykład sceny ze zmienionym tłem i dwoma nowymi duszkami. Chcemy utworzyć program, w którym scena zostanie zamieniona na obraz pusty­ni, po której będzie biegał tam i z powrotem niebieski pies, a po niebie będzie latał kolorowy ptak. Aby wybrać nowe tło, należy kliknąć przycisk - otworzy się okno Biblioteki teł, z której można wybierać tła. Aby dodać nowego duszka, należy kliknąć przycisk -otworzy się okno Biblioteki duszków, z której można wybierać postacie. Po umieszczeniu duszka na scenie możemy zwiększyć jego rozmiar - kliknąć przycisk (Zwiększ), a następnie klikać postać

KL. V - Wirusy i inne zagrożenia związane z Internetem.

Obraz
Wirusy komputerowe Rozwój technologii informatycznej przyczynił się również do powstania negatywnych zjawisk. Na świecie są ludzie, zwani hakerami, którzy zajmują się wykradaniem danych z cudzych komputerów oraz niszczeniem ich zawartości za pomocą szkodliwych programów zwanych wirusami. Haker to osoba, która z zewnątrz, za pomocą sieci komputerowej włamuje się do cudzego komputera w celu wykradzenia danych lub przejęcia kontroli nad tym komputerem. Wirus komputerowy wziął swoją nazwę od wirusa w znaczeniu biologicznym, gdyż między jednym a drugim tworem znajduje się wiele podobieństw. Wirus komputerowy to program, który  bez trudu się rozprzestrzenia i jest przyczyną zakłócenia pracy komputera. Jakie zagrożenia niesie ze sobą zainfekowanie systemu wirusem? Są to: - samoistne kasowanie danych - rozsyłanie spamu poprzez pocztę elektroniczną - zatrzymanie pracy komputera - przejęcie przez hakera kontroli nad komputerem przez sieć - kradzież: haseł, numerów kart płatniczych, danych osob

KL. IV - DZIEŃ DZIECKA

Obraz
1 czerwca  Z okazji  DNIA DZIECKA życzę Wam dużo radości, aby uśmiech nigdy nie znikał z Waszych twarzy i abyście ten dzień spędzili w gronie najbliższych w wymarzony sposób.  Mariola Nawrocka

KL. I SB - DZIEŃ DZIECKA

Obraz
1 czerwca  Z okazji  DNIA DZIECKA życzę Wam dużo radości, aby uśmiech nigdy nie znikał z Waszych twarzy i abyście ten dzień spędzili w gronie najbliższych w wymarzony sposób.  Mariola Nawrocka