Przykłady dawnych przyrządów i maszyn do wykonywania obliczeń Zanim powstało pierwsze urządzenie, które można nazwać komputerem, konstruowano różne urządzenia do wykonywania obliczeń, m.in. liczydła i kalkulatory. Potrzeba i umiejętność liczenia pojawiły się, kiedy nasi przodkowie żyli w grupach plemiennych, a rozwinęły wraz z powstaniem pierwszych państw - zorganizowanych form społecznych. Wtedy też powstały pierwsze urządzenia ułatwiające wykonywanie obliczeń. Już od X wieku przed naszą erą znano przyrządy do liczenia – abakusy, zbliżone wyglądem do liczydeł. Abakusy to gliniane tabliczki z wyżłobionymi rowkami, w których umieszczano przesuwane kamyki. Są one maszynami liczącymi używanymi najdłużej w historii. Odmianą abakusa jest soroban, który stosowano od XV wieku w Japonii. Liczymy na nim, przesuwając koraliki w określony sposób - do lub od belki poprzecznej. Mimo powszechnego zastosowania komputerów, w Japonii nadal korzysta się z sorobanów do wykonywania oblicze
Dzień dobry! Dzisiaj przypomnimy sobie wiadomości na temat budowy u łożenia klawiszy na klawiaturze. Co to jest klawiatura? Klawiatura komputerowa – uporządkowany zestaw klawiszy służący do ręcznego sterowania urządzeniem lub ręcznego wprowadzania danych . W zależności od spełnianej funkcji klawiatura zawiera różnego rodzaju klawisze – alfabetyczne, numeryczne, znaków specjalnych, funkcji specjalnych, o znaczeniu definiowanym przez użytkownika. Klawiatury występują w najróżniejszych urządzeniach domowych – klawiszowych instrumentach muzycznych , kalkulatorach , telefonach , tokenach ; w szczególności jest to jeden z podzespołów wejściowych komputera . Aktualnie używane modele klawiatur komputerowych mają około 100 klawiszy. A teraz obejrzyjcie film, z krótkim opisem klawiszy: Budowa klawiatury i zastosowanie klawiszy. Poniżej znajduje się link do ćwiczeń utrwalających pracę z klawiaturą. Waszym zadaniem jest przeczytanie całej lekcji. Dla osób, które
Dzień dobry, dzisiaj na lekcji zajmiemy się "budowaniem sceny". W trybie budowanie można tworzyć własne sceny, umieszczając na nich przedmioty z banków przedmiotów. Banki znajdują się na ponumerowanych kartach. Przykład 1. Umieszczanie przedmiotu na scenie 1. Upewnij się, że w menu Tryby zaznaczona jest opcja Budowanie. 2. Kliknij przycisk Przedmioty aby otworzyć banki przedmiotów. 3. Kliknij jeden z przedmiotów dostępnych w banku 0. Okno banków przedmiotów zostanie zamknięte. 4. Kliknij w dowolnym miejscu na scenie, aby umieścić tam wybrany przedmiot. Wskazówki przydatne przy budowaniu scen • Aby usunąć przedmiot ze sceny, należy przeciągnąć go i upuścić poza obszarem sceny. • Aby skopiować przedmiot znajdujący się już na scenie, należy kliknąć go prawym przyciskiem myszy, a następnie kliknąć prawym przyciskiem myszy w miejscu, w którym ma być umieszczona kopia przedmiotu. • Jeśli na przedmiot umieszczony na scenie upuścimy inny przedmiot, to pierw
Na czym polega programowanie? Aby przedstawić algorytm w postaci programu komputerowego, trzeba go zapisać jako ciąg instrukcji języka programowania. Powstaje wówczas tzw. program (kod) źródłowy. Ważne pojęcia: Język programowania - Specjalny język służący do pisania programów komputerowych. Jest on zbiorem określonych instrukcji i zasad składni. Program komputerowy - (kod źródłowy)Ciąg instrukcji języka programowania, realizujący algorytm. Każda instrukcja programu, podobnie jak figura (blok) w schemacie blokowym, odpowiada określonej operacji. Dlatego kolejność występowania instrukcji w programie decyduje o kolejności wykonywania operacji. Ze względu na poziom wykonywania programu języki programowania możemy podzielić na: • języki wysokiego poziomu, np. Java, C, C++, C# (C Sharp), Python, Visual Basic, Pascal, PHP, JavaScript; • języki niskiego poziomu (wewnętrzne), np. assemblery. Program napisany w języku wysokiego poziomu nie jest zrozumiały dla komputera. Kom
Dzień dobry, dzisiaj na lekcji zajmiemy się "budowaniem sceny". W trybie budowanie można tworzyć własne sceny, umieszczając na nich przedmioty z banków przedmiotów. Banki znajdują się na ponumerowanych kartach. Przykład 1. Umieszczanie przedmiotu na scenie 1. Upewnij się, że w menu Tryby zaznaczona jest opcja Budowanie. 2. Kliknij przycisk Przedmioty aby otworzyć banki przedmiotów. 3. Kliknij jeden z przedmiotów dostępnych w banku 0. Okno banków przedmiotów zostanie zamknięte. 4. Kliknij w dowolnym miejscu na scenie, aby umieścić tam wybrany przedmiot. Wskazówki przydatne przy budowaniu scen • Aby usunąć przedmiot ze sceny, należy przeciągnąć go i upuścić poza obszarem sceny. • Aby skopiować przedmiot znajdujący się już na scenie, należy kliknąć go prawym przyciskiem myszy, a następnie kliknąć prawym przyciskiem myszy w miejscu, w którym ma być umieszczona kopia przedmiotu. • Jeśli na przedmiot umieszczony na scenie upuścimy inny przedmiot, to pierw
😍
OdpowiedzUsuńDZIĘKUJĘ ZA ŻYCZENIA ,DAMIAN
OdpowiedzUsuńdziekuje
OdpowiedzUsuńdziekuje i obecna
OdpowiedzUsuńObecny
OdpowiedzUsuń