Posty

Wyświetlanie postów z czerwca 14, 2020

KL.VII - ARKUSZ KALKULACYJNY. PODSTAWY.

Obraz
Dzień dobry Arkusze kalkulacyjne to programy służące do projektowania i wykonywania obliczeń. Arkusze umożliwiają m.in.: projektowanie i prezentację wyników obliczeń, wyszukiwanie i analizowanie danych, tworzenie atrakcyjnych wykresów (diagramów). Arkusz kalkulacyjny to jakby pokratkowana kartka stanowiąca wielką tabelę. Arkusz składa się z komórek wchodzących w skład kolumn i wierszy. Do komórek arkusza użytkownik wpisuje dane – teksty i liczby oraz formuły obliczeniowe. Formuły to wzory pozwalające obliczyć wartość na podstawie zawartości innych komórek. Formuła może zawierać adresy komórek, biorących udział w obliczeniach, operatory matematyczne oraz funkcje. Funkcje to zaprojektowane algorytmy, obliczające lub wyszukujące określone wartości (np. średnia, maksimum). Linie oddzielające kolumny i wiersze to linie siatki. Zapraszam do zapoznania się z filmem, który wprowadzi Was do zagadnienia ARKUSZA KALKULACYJNEGO. My możemy korzystać z darmowej aplikacji

KL.VIII - ARKUSZ KALKULACYJNY

Obraz
Dzień dobry Arkusze kalkulacyjne to programy służące do projektowania i wykonywania obliczeń. Arkusze umożliwiają m.in.: projektowanie i prezentację wyników obliczeń, wyszukiwanie i analizowanie danych, tworzenie atrakcyjnych wykresów (diagramów). Arkusz kalkulacyjny to jakby pokratkowana kartka stanowiąca wielką tabelę. Arkusz składa się z komórek wchodzących w skład kolumn i wierszy. Do komórek arkusza użytkownik wpisuje dane – teksty i liczby oraz formuły obliczeniowe. Formuły to wzory pozwalające obliczyć wartość na podstawie zawartości innych komórek. Formuła może zawierać adresy komórek, biorących udział w obliczeniach, operatory matematyczne oraz funkcje. Funkcje to zaprojektowane algorytmy, obliczające lub wyszukujące określone wartości (np. średnia, maksimum). Linie oddzielające kolumny i wiersze to linie siatki. Zapraszam do zapoznania się z filmem, który wprowadzi Was do zagadnienia ARKUSZA KALKULACYJNEGO. My możemy korzystać z darmowej aplikacji

kl. VI - ZASTOSOWANIE KOMPUTERÓW CZ. 1

BEZ KOMPUTERA CORAZ TRUDNIEJ ..... Od wieków zajmowano się wykonywaniem różnego ro­dzaju obliczeń. Konstruowano urządzenia do liczenia, które w życiu dawnych ludzi pełniły podobną rolę jak dzisiaj kalkulatory. Pierwsze urządzenie, które można nazwać kompu­terem, powstało dopiero w początkach XX wieku i słu­żyło głównie do wykonywania żmudnych obliczeń. Wyobraźmy sobie współczesny świat, w którym zabrakłoby komputerów. Czy mógłby bez nich istnieć? Człowiek tak bardzo uzależnił swoją pracę, naukę i wiele innych działań od nowoczesnej technologii, że powrót do czasów sprzed komputerów stał się praktycz­nie niemożliwy. Obecnie komputery wykonują bowiem nie tylko obliczenia, ale także wiele innych czynności. Komputery pomagają dorosłym w pracy, a uczniom w nauce. Znajdują się tam, gdzie załatwia się różne sprawy, na przykład w banku, sklepie, na poczcie lub w urzędzie. W szkole można je zobaczyć nie tylko w pracowni komputerowej, ale także w innych salach lekcyjnych, se­kretariacie, po

kl. V - Kompozycje, historyjki i gry w języku SCRATCH.

Obraz
Ważne pojęcia: Język programowania  to specjalny język służący do pisania programów komputerowych. W każdym języku określone są odpowiednie instrukcje i zasady ich stosowania. Program komputerowy  - to ułożone w odpowiedniej kolejności polecenia dla komputera. Scratch jest dydaktycznym środowiskiem programowania,   dostępnym bezpłatnie w Internecie. Umożliwia tworzenie programów w języku Scratch. Na scenie widoczna jest postać (zwana duszkiem), która standardowo ma wygląd kota (wygląd duszka można zmienić, podobnie jak czaro­dzieja w środowisku Baltie). Duszek porusza się po scenie lub wykonuje inne czynności (np. rysuje linię) zgodnie z po­danymi poleceniami. W tradycyjnych środowiskach programowania tworze­nie programu polega na wpisywaniu tekstowych poleceń, zwanych instrukcjami języka programowania. Polecenia języka Scratch (podobnie jak w programie Baltie) reprezen­towane są przez elementy graficzne, umieszczone w dziesię­ciu grupach. Każda z grup jest wyróżniona kolo

KL. IV -Tworzenie tekstu komputerowego.

Obraz
Jak kiedyś pisano? Pierwszą formą pisma było pismo obrazkowe. Początkowo umieszczano je na kamiennych płytach, potem na glinianych tabliczkach, uży­wając do tego celu specjalnego rylca lub farb organicznych. Wynalezienie papirusu i papieru, a wiele tysię­cy lat później druku, to kolejne etapy w rozwoju technik pisania. Zmieniały się także narzędzia służące do pi­sania. Były to między innymi: gęsie pióra ze spe­cjalnie zaostrzonym końcem, pióra ze stalówką do maczania w atramencie, pióra wiecz­ne, ołówki czy długopisy. W XIX wieku została wynaleziona maszyna do pisania. Pojawienie się w XX wieku komputerów i pro­gramów służących do pisania tekstów, czyli edy­torów tekstu, stworzyło zupełnie nowe możliwości pisania. Tekst zapisany w postaci elektronicznej (czyli w pliku) można wielokrotnie przetwarzać, a następnie wydrukować go, korzy­stając z drukarki. Komputer wspomaga również przygotowywanie książek, został wykorzystany m.in. do przygotowania tego podręcznika. Długość wiersza tekstu o

kl. I SB - PROJEKTOWANIE PREZENTACJI MULTIMEDIALNEJ.

Obraz
Jeśli masz wykonać pracę na temat swoich zainteresowań, ciekawej wycieczki czy wakacji, możesz ją zrealizować w różny sposób, np. napiszesz opowiadanie, przygotujesz plakat lub folder na kartonie z bloku rysunkowego, zaprezentujesz album ze zdjęciami, które opiszesz i ozdobisz rysunkami. Możesz też zaorganizować wystwę fotograficzną lub napisać artykuł do gazetki szkolnej. Innym sposobem, w jaki wykorzystasz tę pracę jest wykorzystanie programu komputerowego do tworzenia prezentacji. Prezentacja składa się ze slajdów, które są odpowiednikiem strony w edytorze tekstu lub kartki z bloku rysunkowego. Na slajdzie, tak jak na kartce, można umieszczać tekst, ilustracje, wykresy. Po uruchomieniu pokazu prezentacji, slajdy pojawiają się kolejno na ekranie. CZYM JEST PREZENTACJA MULTIMEDIALNA PRZYPOMNIENIE WIADOMOŚCI PROJEKTOWANIE ELEMENTÓW PREZENTACJI PRZY UŻYCIU PROGRAMU POWERPOINT PRZY UŻYCIU PREZENTACJI GOOGLE - DOSTĘPNEJ NA SZKOLNYM KONCIE GOOGLE.