Posty

Wyświetlanie postów z maja 24, 2020

kl. VI - SCRATCH - Stosowanie powtarzanie poleceń - rysowanie piramidy.

Obraz

KL. VIII - Prezentacja multimedialna w 10 krokach.

Obraz
Prezentacja multimedialna w dziesięciu krokach Zanim zaczniemy tworzyć prezentację, ustalamy zakres materiału, jaki zamierzamy przedstawić. Następnie planujemy, jak rozmieścić informacje na slajdach. Krok 1. Przygotowujemy ogólny plan prezentacji Ustal zakres materiału, jaki zamierzasz przedstawić. Możesz wykorzystać zagadnie­nia omówione w poprzednich tematach i przygotuj plan prezentacji. Krok 2. Planujemy wygląd slajdów Prezentacja wygląda profesjonalnie, gdy slajdy mają podobne lub jednakowe tło albo zbliżoną tonację kolorystyczną. Na slajdach tytułowym i końcowym można zastoso­wać inne kolory i tło. Kolor liter należy dostosować do koloru tła. Dobrze wyglądają na przykład litery białe lub żółte na ciemnoniebieskim, ciemnozielonym lub brązowym tle. Natomiast na jasnoniebieskim lub jasnozielonym tle takie litery będą niewidoczne. Programy do tworzenia prezentacji multimedialnych wyposażono w gotowe szablony. Można je przejrzeć i zastosować wybrany szablon do utworzenia n

KL. VII - BALTIE - budowanie sceny.

Obraz
Dzień dobry, dzisiaj na lekcji zajmiemy się "budowaniem sceny". W trybie budowanie można tworzyć własne sceny, umieszczając na nich przedmioty z banków przedmiotów. Banki znajdują się na ponumerowanych kartach. Przykład 1. Umieszczanie przedmiotu na scenie 1. Upewnij się, że w menu Tryby zaznaczona jest opcja Budowanie. 2. Kliknij przycisk Przedmioty aby otworzyć banki przedmiotów. 3. Kliknij jeden z przedmiotów dostępnych w banku 0. Okno banków przedmiotów zostanie zamknięte. 4. Kliknij w dowolnym miejscu na scenie, aby umieścić tam wybrany przedmiot. Wskazówki przydatne przy budowaniu scen • Aby usunąć przedmiot ze sceny, należy przeciągnąć go i upuścić poza obszarem sceny. • Aby skopiować przedmiot znajdujący się już na scenie, należy kliknąć go prawym przyciskiem myszy, a następnie kliknąć prawym przyciskiem myszy w miejscu, w którym ma być umieszczona kopia przedmiotu. • Jeśli na przedmiot umieszczony na scenie upuścimy inny przedmiot, to pierw

KL. V - Pisanie, odbieranie, odpisywanie i wysyłanie listów elektronicznych.

Niezależnie od tego. gdzie założyliśmy konto pocztowe, możemy korzystać z pro­gramów pocztowych, np.: Outlook Express, Windows Live Mail. Microsoft Outlook lub odpowiednich aplikacji na smartfony. Jeśli konto pocztowe zostało założone na wybranej stronie WWW, wystarczy zalo­gować się do konta na tej stronie. Jeśli konto pocztowe zostało założone na wybranej stronie internetowej, możesz korzystać z niego na dowolnym komputerze podłączonym do Internetu. Poszczególne rodzaje listów przechowywane są w folderach pozwalających po­rządkować pocztę, np.:  listy odebrane - w folderze Odebrane (Nowe, Skrzynka odbiorcza),  listy wysłane - w folderze Wysłane (Elementy wysłane),  robocze - w folderze Wersje robocze (Robocze, kopie robocze),  usunięte - w folderze kosz (Elementy usunięte). Przy każdej wiadomości znajduje się informacja o nadawcy, temacie, dacie i go­dzinie nadania oraz ewentualnie rozmiarze wiadomości. Aby przeczytać wiadomość, należy ją kliknąć. W oknie pokaże się treść wiad

KL. I C SB - TWORZENIE I OBRÓBKA ILUSTRACJI.

Obraz
Dział graficzny - tworzenie ilustracji Dzięki edytorowi grafiki wektorowej można przygotować kilka cieka­wych elementów strony internetowej. Każdy portal informacyjny musi jednak publikować zdjęcia. W Szkolnym Portalu Informacyjnym ich przygotowaniem powinien się zająć dział graficzny. Do tego służą edytory grafiki rastrowej i oczywiście aparaty fotograficzne. Nowoczesne procesory montowane w aparatach i wiele automatycznych trybów umożliwiają zrobienie dobrej jakości zdjęcia w zasadzie każdemu. Jednak pamiętaj: jakość a dobrze zrobione zdjęcie to dwie różne sprawy. W fotografii jako metodzie tworzenia obrazów obowiązują pewne zasady. Dzięki nim łatwiej dobrze skadrować zdjęcie. Podstawą jest reguła trójpodziału. Zakłada ona podzielenie kadru liniami w odpowiedni sposób i utworzenie tzw. mocnych punktów. Reguła powstała po przeanalizowaniu postrzegania obrazu przez ludzi. Fotografowanie postaci wymaga większego skupienia, ponieważ ruchome obiekty są trudniejsze do uchwyceni

KL. IV - Program Baltie - budowanie sceny.

Obraz
Dzień dobry, dzisiaj na lekcji zajmiemy się "budowaniem sceny". W trybie budowanie można tworzyć własne sceny, umieszczając na nich przedmioty z banków przedmiotów. Banki znajdują się na ponumerowanych kartach. Przykład 1. Umieszczanie przedmiotu na scenie 1. Upewnij się, że w menu Tryby zaznaczona jest opcja Budowanie. 2. Kliknij przycisk Przedmioty aby otworzyć banki przedmiotów. 3. Kliknij jeden z przedmiotów dostępnych w banku 0. Okno banków przedmiotów zostanie zamknięte. 4. Kliknij w dowolnym miejscu na scenie, aby umieścić tam wybrany przedmiot. Wskazówki przydatne przy budowaniu scen • Aby usunąć przedmiot ze sceny, należy przeciągnąć go i upuścić poza obszarem sceny. • Aby skopiować przedmiot znajdujący się już na scenie, należy kliknąć go prawym przyciskiem myszy, a następnie kliknąć prawym przyciskiem myszy w miejscu, w którym ma być umieszczona kopia przedmiotu. • Jeśli na przedmiot umieszczony na scenie upuścimy inny przedmiot, to pierw