Posty

Wyświetlanie postów z czerwca 7, 2020

KL. V - BALTIE - WPROWADZENIE

Obraz
Na lekcjach informatyki w późniejszych klasach poznacie programy umożliwiające Wam zdobycie podstaw programowania. Jednym z nich jest program Baltie. Program Baltie Program Baltie jest dydaktycznym środowiskiem programowania, dostępnym bez­płatnie w Internecie. Program ten pozwala tworzyć własne programy. W tradycyjnych środowiskach programowania tworzenie programów polega na wpisywaniu tekstowych poleceń, zwanych instrukcjami języka programowania. W Baltiem programy tworzymy z elementów graficznych, odpowiadających poszczególnym instrukcjom. Podstawowym elementem programów tworzonych w Baltiem jest scena Jest to prostokątna przestrzeń podzielona na 150 pól (ułożonych w 10 wierszach po 15 w każdym). Na scenie możemy umieścić 150 rysunków, nazywanych w programie Baltie przedmiotami Program Baltie umożliwia trzy tryby pracy: 1. Budowanie, 2. Czarowanie, 3. Programowanie (Nowicjusz i Zaawansowany). Aby pobrać program BALTIE - należy wejść na stronę: STRONA

KL. IV - Tworzymy pierwszy program w języku Scratch.

Obraz
Tworzymy pierwszy program w języku Scratch W środowisku Scratch możesz pracować bezpośrednio w przeglądarce internetowej lub zainstalować je na swoim komputerze. Niezależnie od tego, czy korzystasz ze środowiska zainstalowanego lokalnie, czy przez stronę www, wygląd ekranu praktycznie nie będzie się różnił. Pracując bezpośrednio w przeglądarce, po uruchomieniu strony Scratcha (https://scratch.mit.edu), wystarczy kliknąć w kotka, aby rozpocząć pracę. Tu znajdziesz podstawowy słowniczek podstawowych bloczków instrukcji. SŁOWNICZEK PODSTAWOWYCH BLOCZKÓW INSTRUKCJI Tu znajduje się link do strony www z programem. https://scratch.mit.edu/ Jeśli napisy u ciebie na ekranie w środowisku Scratch nie są w języku polskim, kliknij w globus w lewym górnym rogu ekranu i wybierz z listy rozwijalnej dostępnych języków opcję Polski. Scratch jest dydaktycznym środowiskiem programowania, dostępnym bezpłatnie w Internecie. Umożliwia tworzenie programów w języku Scratch.

KL. I SB - WYKORZYSTANIE ARKUSZA KALKULACYJNEGO DO PREZENTACJI DANYCH.

Obraz
Dzień dobry dzisiaj na lekcji zapoznacie się ze szkolną aplikacją, którą macie na swoim koncie ucznia Google - ARKUSZE. Na początku kilka informacji na temat arkusza kalkulacyjnego. Arkusze kalkulacyjne to programy służące do projektowania i wykonywania obliczeń. Arkusze umożliwiają m.in.: projektowanie i prezentację wyników obliczeń, wyszukiwanie i analizowanie danych, tworzenie atrakcyjnych wykresów (diagramów). Arkusz kalkulacyjny to jakby pokratkowana kartka stanowiąca wielką tabelę. Arkusz składa się z komórek wchodzących w skład kolumn i wierszy. Do komórek arkusza użytkownik wpisuje dane – teksty i liczby oraz formuły obliczeniowe. Formuły to wzory pozwalające obliczyć wartość na podstawie zawartości innych komórek. Formuła może zawierać adresy komórek, biorących udział w obliczeniach, operatory matematyczne oraz funkcje. Funkcje to zaprojektowane algorytmy, obliczające lub wyszukujące określone wartości (np. średnia, maksimum). Linie oddzielające kolumny i