Posty

Wyświetlanie postów z maja 17, 2020

KL. VI- Tworzymy pierwszy program w języku Scratch .

Obraz
Ważne pojęcia: Język programowania to specjalny język służący do pisania programów komputerowych. W każdym języku określone są odpowiednie instrukcje i zasady ich stosowania. Program komputerowy - to ułożone w odpowiedniej kolejności polecenia dla komputera. Scratch jest dydaktycznym środowiskiem programowania,   dostępnym bezpłatnie w Internecie. Umożliwia tworzenie programów w języku Scratch. Na scenie widoczna jest postać (zwana duszkiem), która standardowo ma wygląd kota (wygląd duszka można zmienić, podobnie jak czaro­dzieja w środowisku Baltie). Duszek porusza się po scenie lub wykonuje inne czynności (np. rysuje linię) zgodnie z po­danymi poleceniami. W tradycyjnych środowiskach programowania tworze­nie programu polega na wpisywaniu tekstowych poleceń, zwanych instrukcjami języka programowania. Polecenia języka Scratch (podobnie jak w programie Baltie) reprezen­towane są przez elementy graficzne, umieszczone w dziesię­ciu grupach. Każda z grup jest wyróżniona kol

kl. VII - Programowanie i techniki algorytmiczne. Program Baltie.

Obraz
Na czym polega programowanie? Aby przedstawić algorytm w postaci programu komputerowego, trzeba go zapisać jako ciąg instrukcji języka programowania. Powstaje wówczas tzw. program (kod) źródłowy. Ważne pojęcia: Język programowania - Specjalny język służący do pisania programów komputerowych. Jest on zbiorem określonych instrukcji i zasad składni. Program komputerowy - (kod źródłowy)Ciąg instrukcji języka programowania, realizujący algorytm. Każda instrukcja programu, podobnie jak figura (blok) w schemacie blokowym, odpowiada określonej operacji. Dlatego kolejność występowania instrukcji w programie de­cyduje o kolejności wykonywania operacji. Ze względu na poziom wykonywania programu języki programowania możemy podzielić na: • języki wysokiego poziomu, np. Java, C, C++, C# (C Sharp), Python, Visual Basic, Pascal, PHP, JavaScript; • języki niskiego poziomu (wewnętrzne), np. assemblery. Program napisany w języku wysokiego poziomu nie jest zrozumiały dla komputera. Kom

KL.VIII - Projekty multimedialne - tworzenie prezentacji multimedialnej.

ZAPRASZAM NA LEKCJE ON-LINE O GODZ. 10.00. WIADOMOŚĆ Z LINKIEM DO SPOTKANIA ZOSTANIE PRZESŁANA NA WASZE KONTO UCZNIA. Czym jest prezentacja multimedialna? Prezentacja multimedialna – Przedstawienie danego zagadnienia w postaci dokumentu elektronicznego z elementami multimedialnymi, takimi jak: rysunki, zdjęcia, animacje, dźwięki, filmy. Prezentację multimedialną przygotowujemy aby przedstawić w ciekawej formie konkretne zagadnienie. Prezentacja może wspomagać omawianie danego problemu. Uczestnicy pokazu (uczniowie na lekcji, studenci na wykładzie, uczestnicy konferencji) nie tylko słuchają, lecz także widzą najważniejsze treści (tezy, definicje, obrazy, animacje, dźwięki, filmy, schematy), które są wyświetlane na ekranie. Prezentacja multimedialna może również zawierać animację i dźwięk, a także krótkie filmy. Prezentację multimedialną możemy oglądać na ekranie komputera lub telewizora. Większej grupie widzów pokazujemy ją zazwyczaj na specjalnym ekranie lub tablicy interaktywnej, korz

KL. V - Poczta elektroniczna i adres e-mail.

Obraz
Jak się kiedyś komunikowano? Przed wiekami ludzie w celu porozumiewania się stosowali sygnały dymne. Widoczność tych sygnałów była uzależniona od pogody. Różne czynniki, np. wiatr i opady, mogły uniemożliwić przekazanie informacji, dlatego też ten sposób komunikowania się nie zawsze był skuteczny.  Oblicze komunikacji zmieniło się wraz z wynale­zieniem papieru i pisma. Możliwe stało się wysyłanie listów przenoszonych przez gołębie, posłańców, psie zaprzęgi, balony, a w późniejszych czasach - statki, kolej, samochody i samoloty.  Wynalezienie (w XIX wieku) telegrafu i te­lefonu stworzyło nowe możliwości komunikacji na odległość. Wzrosły one wraz z pojawieniem się pod koniec XX wieku telefonów komórkowych. Umożliwiają one nie tylko rozmawianie, ale i prze­syłanie informacji tekstowych (SMS-ów) i multime­dialnych (MMS-ów), np. obrazów, dźwięków czy też filmów.  Dzięki Internetowi pojawiła się możliwość wysy­łania listów elektronicznych - e-maili.  Poczta elektroniczna dzia

KL. I SB - blog jako forma prowadzenia Szkolnego Portalu Informacyjnego.

Obraz
Dzień dobry, Dzisiaj na lekcji, wrócimy jeszcze raz do tworzenia bloga. Ponieważ były trudności z jego utworzeniem, założyłam Wam na swoim koncie Blog Waszej klasy. https://1csosw.blogspot.com/ W dzienniku elektronicznym czeka na Was zaproszenie do edycji bloga. Musicie przyjąć zaproszenie i otworzyć link. Aby zalogować się  na blog. Należy otworzyć stronę: https://www.blogger.com/about/ W prawym górnym rogu jest polecenie ZALOGUJ SIĘ Ponieważ blog jest utworzony na koncie szkoły, logujecie się za pomocą maila szkolnego.  A teraz obejrzyjcie film jak to robić: W środę o godzinie 12.00 zapraszam Was na lekcje on-line na temat bloga.  Zaproszenie będzie czekało w dzienniku elektronicznym na 10 min. przed lekcją. 

KL. IV -Program Baltie - wprowadzenie.

Obraz
Program Baltie Program Baltie jest dydaktycznym środowiskiem programowania, dostępnym bez­płatnie w Internecie. Program ten pozwala tworzyć własne programy. W tradycyjnych środowiskach programowania tworzenie programów polega na wpisywaniu tekstowych poleceń, zwanych instrukcjami języka programowania W Baltiem programy tworzymy z elementów graficznych, odpowiadających poszczególnym instrukcjom. Podstawowym elementem programów tworzonych w Baltiem jest scena Jest to prostokątna przestrzeń podzielona na 150 pól (ułożonych w 10 wierszach po 15 w każdym). Na scenie możemy umieścić 150 rysunków, nazywanych w programie Baltie przedmiotami Program Baltie umożliwia trzy tryby pracy: 1. Budowanie, 2. Czarowanie, 3. Programowanie (Nowicjusz i Zaawansowany). Aby pobrać program BALTIE - należy wejść na stronę: STRONA BALTIE Następnie po lewej stronie stronie w menu kliknąć w:     POBIERZ Pobieramy wersję Baltie 3 i instalujemy na komputerze.  Zada