KL. VII - BALTIE - budowanie sceny.

Dzień dobry, dzisiaj na lekcji zajmiemy się "budowaniem sceny".
W trybie budowanie można tworzyć własne sceny, umieszczając na nich przedmioty z banków przedmiotów. Banki znajdują się na ponumerowanych kartach.
Przykład 1. Umieszczanie przedmiotu na scenie
1. Upewnij się, że w menu Tryby zaznaczona jest opcja Budowanie.
2. Kliknij przycisk Przedmioty
aby otworzyć banki przedmiotów.
3. Kliknij jeden z przedmiotów dostępnych w banku 0. Okno banków przedmiotów zostanie zamknięte.
4. Kliknij w dowolnym miejscu na scenie, aby umieścić tam wybrany przedmiot.

Wskazówki przydatne przy budowaniu scen
• Aby usunąć przedmiot ze sceny, należy przeciągnąć go i upuścić poza obszarem sceny.
• Aby skopiować przedmiot znajdujący się już na scenie, należy kliknąć go prawym przyciskiem myszy, a następnie kliknąć prawym przyciskiem myszy w miejscu, w którym ma być umieszczona kopia przedmiotu.
• Jeśli na przedmiot umieszczony na scenie upuścimy inny przedmiot, to pierwszy przedmiot zostanie zastąpiony drugim.
• Aby całkowicie wyczyścić scenę, należy kliknąć przycisk Wyczyść scenę
Aby zapisać scenę, należy wybrać opcję menu Scena/Zapisz jako, a następnie wybrać folder, w którym scena ma zostać zapisana. Aby otworzyć zapisaną scenę, należy skorzystać z opcji SCENA/OTWÓRZ/NOWA.


Ćwiczenie 1. Budujemy dom w programie Baltie
1. Utwórz folder do zapisywania scen i programów tworzonych w programie Baltie
2. Zbuduj dom, korzystając z przedmiotów dostępnych w bankach przedmiotów. Przykładową scenę pokazano na rysunku 2.
3. Zapisz scenę w pliku pod nazwą dom 1. 

Możecie budować inne sceny, zapraszam do pracy. 

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

KL. VIII - HISTORIA I ROZWÓJ INFORMATYKI

kl. IV - Klawiatura - powtórzenie wiadomości.

KL. IV - Program Baltie - budowanie sceny.

kl. VII - Programowanie i techniki algorytmiczne. Program Baltie.