kl. IV - Przenoszenie zaznaczonego fragmentu obrazka.

Dzień dobry.
Dziękuję wszystkim uczniom, którzy zalogowali się do szkolnego konta g-mail. Znajdziecie w nim wiadomość powitalną z dziennika elektronicznego Vulcan. Następny krok, to założenie konta ucznia w e-dzienniku. Możecie próbować zrobić to sami, jeżeli macie problemy poproście o pomoc rodziców. Jak to zrobić? Otwórzcie link z wiadomości, wybierzcie opcję załóż konto i postępujcie zgodnie z kolejnymi poleceniami. Po zalogowaniu do  dziennika elektronicznego proszę wysłać   do mnie wiadomość.
W przyszłym tygodniu spotkamy się na pierwszej na lekcji on-line przy użyciu dziennika elektronicznego. Czekajcie na wiadomość w e-dzienniku.
Link do logowania znajduje się na naszej stronie WWW.


Na dzisiejszej lekcji przenosimy fragmenty obrazka.
Narysowaliśmy w programie Paint górski krajobraz. Okazało się. że słońce miało być umieszczone po prawej, a nie po lewej stronie rysunku. Jak można zaznaczyć i przenieść wyprany fragment rysunku w inne miejsce?
W obszar/e rysunku możemy zaznaczyć jego fragment i przenieść go w inne miejsce, stosując metodę przeciągnij i upuść. W programie Paint można zaznaczyć obszar prostokątny  



  lub     dowolny kształt

Przykład 1. Zaznaczanie fragmentu rysunku i przenoszenie go w inne miejsce
Kliknij narzędzie zaznaczania obszaru o dowolnym kształcie.
2. Zaznacz potrzebny fragment rysunku - trzymając wciśnięty lewy przycisk myszy, obrysuj właściwy fragment Puść przycisk, aby zakończyć zaznaczanie Zauważ, że zaznaczenie przybrało postać prostokąta.
3. Przeciągnij zaznaczony fragment i upuść go w wybranym miejscu na rysunku. Podczas przeciągania zwróć uwagę na zmianę postaci kursora.
4. Kliknij na zewnątrz zaznaczonego obszaru, aby usunąć zaznaczenie.
Zadanie:
W zrobionym rysunku "krajobraz górski" - wybierzcie jeden element i przenieście go w inne miejsce rysunku. Pracę zapiszcie jako krajobraz górski 2 i prześlijcie na moją pocztę. 

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

KL. VIII - HISTORIA I ROZWÓJ INFORMATYKI

kl. IV - Klawiatura - powtórzenie wiadomości.

KL. IV - Program Baltie - budowanie sceny.

kl. VII - Programowanie i techniki algorytmiczne. Program Baltie.

KL. VII - BALTIE - budowanie sceny.